ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: ۷ چیزی که سرمایه گذار (به غیر از پول) به شما می دهد

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/12/03, 19:55
    SARA

    ۷ چیزی که سرمایه گذار (به غیر از پول) به شما می دهد


    سرمایه گرفتن یا نگرفتن، مساله این است !!!

    قصد آن را دارم که به لایه ای عمیق تر از پول برای سرمایه پذیری در استارتاپ ها نگاه کنم:
    1- وقتی یک استارتاپ سرمایه می پذیرد، شبکه ارتباطات خود را به دفعات بزرگ می کند. پس یکی از پارامترها برای انتخاب سرمایه گذار و یا وارد شدن به چرخه سرمایه پذیری، همین می تواند باشد.
    2- وقتی یک فرد و یا سازمان حرفه ای برای محصول شما و تیم شما و تلاش های شما و در کل شراکت با شما پول پرداخت می کند، یعنی به نوعی اعتبارسنجی شده اید و ارزشش را داشته اید، پس انگیزه شما برای فعالیت باید مضاعف بشود.
    3- وقتی قیمت گذاری می شوید، کف قیمت و تلاش های شما مشخص شده است و به نوعی از توهم به در می آیید. تکلیفتان با خودتان و هم بنیانگذارانتان مشخص می شود.
    4- وارد شدن به موقع سرمایه و پول به استارتاپ یا شرکت می تواند موجب بالا رفتن سرعت رشد و درآمد شما شود.
    5- راهنمایی ها و استفاده از تجربیات قبلی تیم سرمایه گذاری می تواند جلوی بسیاری از شکست ها و یا تجربیات تلخ را در زمینه های فنی و یا تجاری بگیرد. همچنین برای امور جاری و توسعه ای تسهیل گر خوبی باشد.
    6- فارغ از نتیجه کار، تهیه برنامه کسب و کار (Business Plan)و مدل کسب و کار (Business Model) و تهیه ارائه برای جلسات با سرمایه (Pitch) و جواب دهی به سوالات، بسیاری از نقاط نامشخص و یا مغفول مانده و مبهم کسب و کار شما را برای خود شما روشن و شفاف می کند.
    7- برای جذب سرمایه در دورهای بعدی (Next Round) و همچنین بستن قرارداد های کاری، شما علاوه بر یک مبلغ خوب، یک تیم مشاور حقوقی هم در کنار خود دارید.(گاهی اوقات هم در مذاکره و چانه زنی به کمک شما می آید.)
    همه موارد بالا جزو محاسن سرمایه پذیری است ولی معایبی هم دارد:
    1- شما یک آقا بالاسر تمام عیار پیدا می کنید، باید تقریبا درباره هر چیزی یا مشورت کنید و یا گزارش دهید.( بستگی به قرار داد فی مابین دارد.)
    2- بی همتی و شیطنت و کار نکردن و … از شما و تیم شما رخت بر می بندد. سرمایه گذار می داند که چگونه فعالیت های شما را رصد کند و اگر به تعهدات عمل نکنید، سهام شما به صورت تصاعدی کم می شود.
    3- به ادبیات متفاوت با دوران استارتاپی وارد می شوید که شاید با آن میانه خوبی نداشته باشید.( جلسات طولانی و متعدد، مسافرت زیاد، لباس رسمی پوشیدن، رقابت سنگین، انجام کارهای اداری و مالیاتی و مجوزها و امور حقوقی، وجود هیات مدیره غیر منطقی و فعالیت در چهارچوب ساختار سازمانی و ساعت مشخص کار و … )


    https://isfahanplus.ir/what-investor-gives-you/

مجوز های ارسال و ویرایش